6 Mart 2012 Salı

ÇİBÖREK VE MAKARNA SALATASI =)

       Canlarım 3 gündür hiç bişey yayınlayamadım ama çok özledm hepinizi =) Hafta sonu ananemler vardı .. Eee haliyle ziyafette vardı tabi :) Aslında çok bile geç kaldım bi Eskişehir'li olarak çibörek tarifi için. Aslında bizimki çiböreğe göre kalın çibörek inceck açılır, anne tarafım Bulgaristan göçmeni ve orada bunun adı Yarımca ....
        İsterseniz tariflere başlayalım =)


   

MALZEMELER
Hamuru için :
  • Un
  • Tuz
  • Su ve yoğurt yada yoğurtla karışık yoğurt suyu 
  • Karbonat
  • 1tatlı kaşığı sirke
İç harcı için :
  • Yemeklik doğranmış kuru soğan
  • karabiber, tuz
  • Çiğ kıyma
     Hamuru yoğurup 1 sa kadr dinlendiriyoruz. Sirke ise çıtır çıtır olmasını sağlıyor. Dinlenmiş hamuru top top ufak bezelere bölüyoruz, bezeleri oklavayla acıyoruz (çok büyük olmayacak şekilde ve hamurunuzun kalınlığı ayrdığınz bezelern büyüklüğüne bağlı ) . İçine kıymalı harçtan koyup yarım ay seklinde kapatıyoruz etrafını ya kesme aletyle yada bir çay tabağının kıyısı yardımıyla kesp düzeltiyoruz. Sonra kızgın yağda kızartıyoruz ve nefiss çiböreklerimz hazırr :) Biraz zahmetli, biz kalabalık olduğumuz için çok fazla yaptık o yüzden 3 kişi çalışarak anca bitirebildik =)
     
      Tabi bu kadar değil birde benim yaptığım makarna salatası var :)



       Yapımı çoook basit... Boncuk makarnayı suda haşlayıp süzüyoruz ve soğutuyoruz. Sonra içine istediğimz gibi çeşitli garnitürler koyuyoruz.(bezelye,havu,patates,mısır,salatalık turşusu) İçine yoğurt ve tabi benm kendm yaptığım mayonezden koydum:) Birazda dereotu, sarımsak ve yeteri kadar tuz ekledk mi tamam dır.... =)

       Yanında kırmızı acıbiber turşusu ve acılı domates sosuyla servis yaptık...buyrun bakalım....



     Bu kadar.. Bu nefis tatları mutlaka deneyin derim pişman olmayacaksınız =)
     Afiyet Bal Şeker Olsun =) Hoşçakalın yakında yeni bir postla geliyorummmmm......







13 yorum:

  1. evet biz yarımca deriz ,bizde biraz kalın yaparız içi yumuşacık olurr ayy canım çekti çokta severim size afiyetler olmuş annaneninde ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. İlayda'cım beni en hassas yerimden vurdun..Çiğ böreği çok severim ve sık sıkda yaparım..Eşim,kızım,oğlum ailecek sevdiğimiz bir lezzettir..Yanlız ben iç harcına yazın yaptığım domates suyu konservelerinden koyuyorum,o zaman daha bir lezzetli oluyor..Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Siyahkuğu : Canım çok tesekkür ederm szde göçmensnz galba =)
    Kardeşler nikah şekeri : Tatlım valla içine ne koyarsan gzl oluyor peynrlisi de yapılıyor seninkide çok güzeldir eminm tesekkürler cnm =)

    YanıtlaSil
  4. İlaydam Cumartesi günü kardeşim çiğ börek diye tutturdu, biz yapmayı bilmiyoruz ama burda tarihi bir çiğ börekçi var. Ona gidelim dedik. Şimdi bu tarifi yazıyorum hafta sonu yaparız inşallah. Bende çok severim, makarna salatasıda çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık hepinizin nefislerr :)

    YanıtlaSil
  5. İlayda'cım ellerine sağlık..Bende eşimle evlendikten sonra tattım çiböreği şuan vazgeçilmezlerim arasında :) eşimin babaannesi romanya göçmeni eskişehire yerleşmişler..onlardan öğrendim bende yapmasını..valla canım istemedi dersem ne yalan olur ilk fırsatta yapmam lazım :D mutlu günler dilerim..

    YanıtlaSil
  6. Aslım dışarda yapılanlar daha imce oluyor aslında daha hoş ama malesef elde o kadr ince acmak çok çk zor, işinze yardysa tarfm mutlu oldum yapınca paylaş :) Tesekkürler tatlım =)
    Mutludesign: Canım o zamn iyiki bu tatla tanışmışsın diyorum gerckten harika :)Evet eskişehirliler,tatrlar ve göçmenler biliyor daha çok yapmayı teseküürler, sanada mutlu günler dilerim =)

    YanıtlaSil
  7. çiğ böreğe bayılırım, yapanın ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. PAMUK PRENSESİM BEN GELDİM CANIM
    :))
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    MMM ELİNE NEDE GÜZEL YAKIŞMIŞ
    :))
    MUHABBETLE KAL
    :))

    YanıtlaSil
  9. Hoşgeldn ablacımmm çok tesekkür ederm öpüyorum seni sevgiler =)

    YanıtlaSil
  10. çok severim çook:))
    o güzel sofrada olmak vardı şimdi:)))

    YanıtlaSil
  11. Ay ama bu yapılmaz ki şimdi.Ne zamandır yememiştim, nasıl canım istedi.Üstelik diyetteyim de...Ne diyelim size afiyet olsun,çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Okuyanım bnde cok seviyorum ama bu sevdklerimzn hepsi bize kilo kalori yağ olarak geri dönüyor :) Tesekkürler canım...
    Yücel hanım valla bnde diyetteym ama hergün bozulup ertesi gün yine başlanan bi diyet bu öneririm :)Çok tesekkür ederm...

    YanıtlaSil

Eee yorum yapmadan olmaz ama demi sizn o güzel sözcüklerinz beni çok çok çok motive ediyor... Şimdiden teşekkürler Canlarım =)