17 Mart 2012 Cumartesi

MERCİMEK KÖFTESİ

   

    Merhaba Canlarım...Hepinize güzel mutlu bir haftasonu diliyorum =) Şimdi güzel bir tarifm var hemen ona geçelim..Ben yapmayıda yemeyide çok seviyorum...
MALZEMELER
  • 2 çay bardağı kırmızı mercimek
  • 4 çay bardağı kısırlık ince bulgur
  • 1 adet kuru sogan
  • sıvı yağ
  • salça
  • nane tuz limon
  • maydonoz ve isterseniz dereotu ve taze soğan
YAPILIŞI
   Mercimeği dağılana kadar iyice pişiriyoruz sonra ocaktan alıyoruz ve üzerine bulguru ekleyip tencereyi sarıyoruz.Yaklaşık 15 dkikada demlenmiş ve bulgurlar pişmiş oluyor.Bir tavada kuru soğanı rendeleyip yağda kavuruyoruz.Üzerine salçayı ilave ediyoruz kavurmaya devam ediyoruz sonra ocaktan alıp mercimek ve bulgur karışımının üzerine döküyoruz. İçine ince ince kıyılmış maydonoz,dere otu ,taze soğan vs. de ekliyoruz.Son olarak limon suyu, tuz ve naneyide koyup elimizle yoğurmaya başlıyoruz. İyice yoğurup malzemeler karştktan sonra elimzde sıkarak çiğ köfte gibi şekiller veriyoruz. İşte bu kadaaaarrr mercimek köftemiz hazır, içine acı pul biber de koyablirsinz tabi :)



     Afiyet Olsunnnn =) Hepinizi öpüyorum,sevgilerimle....................:)

8 yorum:

  1. arkadaşım bardak etkınlıgınde eşleşmişiz zeycan6288@hotmail.com dan ulas banaaa

    YanıtlaSil
  2. Çook severim, bir oturuşta bir sürü yerim:)))
    Ellerine sağlık tatlım:)

    YanıtlaSil
  3. Okuynım tesekkürler tatlım bnde çok severim :)
    Zuzu oldum ben: canım ilk başta başka bir mail adresi vermiştn ordan ulaştım sana neyse sen bana mail at superisi1992@gmail.com

    YanıtlaSil
  4. Valla ellerine sağlık, bende çok severim :)

    YanıtlaSil
  5. PAMUK PRENSESİM BEN GELDİM
    ÇOK GÜZEL ELİNE ÇOK YAKIŞMIŞ
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    :))

    YanıtlaSil
  6. Hoşgeldn cnm ablam tesekkür ederm =)

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir lezzet canım..Ben bolca kimyon da ekliyorum müthiş oluyor :)

    YanıtlaSil

Eee yorum yapmadan olmaz ama demi sizn o güzel sözcüklerinz beni çok çok çok motive ediyor... Şimdiden teşekkürler Canlarım =)